Puheenjohtaja: Reino Rajala,                Korvenkatu 52 , 33300 Tampere

Pankkitili:  FI71 1395 3000 1122 48

Kaikulan katuosoite: Savikontie 80, Nokia

Historiaa

Raholan Pyrkivän, Kesäkotisäätiön ja Kaikulan syntyhistoria ei liene kaikille Kaikulan kävijöille, varsinkaan nuoremmille ikäpolville selvillä.  Toivotaan, että tämä osio asiaa hieman valaisee.

Voimistelu- ja urheiluseura Raholan Pyrkivä  Ry (RaPy) perustettiin Ristimäessä, Kingelinin pihassa 5.8.1946. Tuumasta toimeen, Raholan Piikahakaan rakennettiin tanssilava, jossa ensimmäiset tanssit  "valssattiin" jo 1.7.1948.

Keväällä 1958 RaPy.n kuukausikokous päätti järjestää Kesäkotisäätiön perustamiskokouksen, jolloin säädekirja allekirjoitettiin.   Kesäkotisäätiön valtuuskunnan ensimmäinen kokous pidettiin Raholan järjestöjen kokoushuoneessa Ketostenkadulla 16.7. 1958.                                                                        Hanke eteni ripeästi. Jo 8.8. 1958 Säätiö osti Kaikulan tontin ( 1 ha) Hilkka ja Aulis Ali-Runkalta.  Rakennuslupa Kaikulalle heltisi 27.1. 1959 ja helluntaina 1960 alkoi kiivas rakentaminen. Koska perille saakka ei ollut tietä, hankittiin kuljetuksiin moottorivene  Kaikula I.

Kaikulan harjakaisia vietettiin 28.8.1960. Kaikulan tila merkittiin maarekisteriin 15.9. 1960.               Kulkeminen Kaikulaan helpottui  vuonna 1971, jolloin Kaikulaankin johtava Välimäenlahden yksityistie valmistui.

Pallokenttä rakennettiin v. 1978, päällystettiin v.1989  ja päätettiin jättää nykyiseen muotoonsa. Vuonna 1987 ( 04.10.) syttyivät Kaikulassa  ensimmäiset sähkövalot. Porakaivo teetettiin v. 1991 turvaamaan juomavesi peräti 145 m.n syvyydestä.

Taannoisilla, jo perinteisiksi muodostuneiden Kaikula-pilkkikisojen tuotoilla oli merkittävä osuus Kesäkotisäätiön talouden suhteen, kuten Komedia-teatterin lipun myynnilläkin.